`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Naprawdę warto się trudzić, czyli uroczyste wręczenie stypendiów.

 

 

30 wrzeÅ›nia, w UrzÄ™dzie Gminy w Wodyniach, podczas Sesji Rady Gminy odbyÅ‚a siÄ™ bardzo miÅ‚a uroczystość wrÄ™czenia stypendiów uczniom, którzy w ubiegÅ‚ym roku szkolnym uzyskali szczególne osiÄ…gniÄ™cia. WÅ›ród szeÅ›ciu nagrodzonych znalazÅ‚y siÄ™ również dwie nasze uczennice: Anna Eleryk i Kinga Piwowarczyk.

 

 

 

 


DziÄ™ki Uchwale Rady Gminy, poczÄ…wszy od tego roku, Wójt Gminy może nagradzać uczniów stypendiami. SÄ… to jednorazowe nagrody finansowe. Aby uzyskać takie stypendium trzeba jednak osiÄ…gnąć jeszcze wiÄ™cej niż najwyższa nawet Å›rednia ocen: koniecznym do speÅ‚nienia warunkiem jest również sukces w konkursie przedmiotowym, lub artystycznym na szczeblu co najmniej powiatowym. W minionym roku szkolnym te warunki speÅ‚niÅ‚o szeÅ›ciu uczniów z terenu gminy: czworo uczniów Zespólu SzkóÅ‚ w Wodyniach i dwie nasze uczennice: Ania Eleryk i Kinga Piwowarczyk. Oprócz bardzo wysokiej Å›redniej ocen na Å›wiadectwie Ania zajęła drugie miejsce w Finale Konkursu Recytatorskiego im. K. MakuszyÅ„skiego (wczeÅ›niej wygrywajÄ…c eliminacje powiatowe), a Kinga zdobyÅ‚a wyróżnienie w MiÄ™dzynarodowym Konkursie "Kangur Matematyczny". Warto przypomnieć, że Kinga uzyskaÅ‚a również dwa 100-procentowe wyniki na sprawdzianie uczniów klasy szóstej.

 

 

 

 

30 wrzeÅ›nia, o godz. 13.00 rozpoczęła siÄ™ Sesja Rady Gminy, podczas której Wójt Gminy p. Wojciech Klepacki oraz PrzewodniczÄ…cy Rady p. MirosÅ‚aw Michalczyk wrÄ™czyli uroczyÅ›cie stypendia oraz Listy Gratulacyjne dla nagrodzonych uczniów.

 

 

 

 

Listy Gratulacyjne otrzymali również rodzice wyróżnionych uczniów.

 

To wydarzenie powinno być zachÄ™tÄ… dla wszystkich, aby dążyć konsekwentnie i wytrwale do sukcesu, i starać siÄ™ wykraczać poza skalÄ™ ocen ;) Nie chodzi o zdobywanie "siódemek", tylko doskonalenie siÄ™ w wybranym chociażby przedmiocie, czy rozwoju swojego szczególnego uzdolnienia i talentu. Droga do uzyskania stypendium nie jest może Å‚atwa, ale z pewnoÅ›ciÄ… otwarta dla każdego!

 

Radzie Gminy I Panu Wójtowi bardzo dziÄ™kujemy za decyzje, które z pewnoÅ›ciÄ… pomogÄ… mobilizować uczniów do konsekwentnej pracy!

 

 

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()