`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Trixmas czyli nasi uczniowie na zawodach Kawashi.

(2017-01-02 20:01:29)

 

 

Sekcja Kawashi dziaÅ‚a w naszej szkole już prawie dwa lata. ZajÄ™cia cieszÄ… siÄ™ dużą popularnoÅ›ciÄ…, a grupy treningowe sÄ… coraz liczniejsze. Wypada tylko cieszyć siÄ™ tym faktem, bo zajÄ™cia przynoszÄ… niewÄ…tpliwÄ… korzyść uczestnikom. Jest to w dodatku korzyść zÅ‚ożona, bo oprócz rozwoju czysto fizycznego zajÄ™cia te ksztaÅ‚tujÄ… również ważne cechy osobowoÅ›ci.


W sobotÄ™, 17 grudnia, w sali sportowej ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Wodyniach odbyÅ‚ siÄ™ Turniej „Trixmas” organizowany przez GrupÄ™ Kawashi, we wspóÅ‚pracy z Gminnym OÅ›rodkiem Kultury w Wodyniach. Sekcja kawashi dziaÅ‚a na naszym terenie już prawie dwa lata, zajÄ™cia odbywajÄ… siÄ™ w naszym Zespole SzkóÅ‚ w Seroczynie. regularnie ćwiczy na nich, pod okiem trenera Marcina Popka, blisko 50 mÅ‚odych adeptów tej dyscypliny. 

 

 

 

 

 

 

Grupa Kawashi zajmuje siÄ™ nowymi dyscyplinami sportowymi, które powstaÅ‚y na bazie innych widowiskowych dyscyplin sportu tj. sztuki walki, akrobatyka, gimnastyka, taniec, breakdance, gimnastyka artystyczna itp. SÄ… to Martial Arts Tricking oraz Sportowe Karate/XMA (bezkontaktowe i widowiskowe konkurencje form przy muzyce bez broni oraz z broniÄ…).

 

 

 

 

W sobotnim turnieju wzięło udziaÅ‚ ponad 150 uczestników, wÅ›ród nich liczna grupa naszych uczniów. Zawodnicy startowali w konkurencjach szybkoÅ›ciowych i synchronicznych. OdbyÅ‚y siÄ™ również bitwy na tricki oraz specjalny pokaz, z którym grupa wystÄ™powaÅ‚a wczeÅ›niej w programie „Mam Talent”. Wszystko, z wielkim zainteresowaniem obserwowaÅ‚a liczna grupa kibiców! Nie zabrakÅ‚o też osobistych i wzruszajÄ…cych wÄ…tków: trener Marcin Popek z bukietem piÄ™knych róż poprosiÅ‚ o rÄ™kÄ™ wybrankÄ™ swego serca! ProÅ›ba zostaÅ‚a rozpatrzona pozytywnie!

 

 

 

 

 

Na zakoÅ„czenie Turnieju wszyscy uczestnicy otrzymali pamiÄ…tkowe medale i dyplomy, a od MikoÅ‚aja „w wersji Kawashi” sÅ‚odkie niespodzianki. Super, że wÅ›ród nagrodzonych znaleźli siÄ™ również nasi uczniowie: w konkurencjach synchronicznych Kuba Kania i Antoni Maciejewski zajÄ™li II miejsce, a "duety" Julia Kania i Kinga Piwowarczyk oraz Krystian Kania i Arkadiusz Kania - w tej samej konkurencji - miejsca III. Serdecznie gratulujemy sukcesów!

 

 

 

 

 

W podsumowaniu z całą mocą można stwierdzić, że wszyscy bawili się super! W dodatku zdrowo, sportowo i...Mikołajkowo !

 

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()