`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

By być jak Kurek, czyli sukcesy pod siatką.

 

 

Siatkówka jest w naszym kraju dyscyplinÄ… bardzo popularnÄ…. Może nie dorównuje pod tym wzglÄ™dem piÅ‚ce nożnej, ale wyprzedza jÄ… za to w kategorii sukcesów. To wÅ‚aÅ›nie w piÅ‚ce siatkowej nasza narodowa reprezentacja dwukrotnie zdobyÅ‚a tytuÅ‚ Mistrzów Åšwiata!


Nasi gimnazjaliÅ›ci wyraźnie postanowili naÅ›ladować mistrzów i pod wodzÄ… trenera Bogdana Kani rozpoczÄ™li "marsz sukcesu" po powiatowych parkietach. Ale po kolei...

 

12 stycznia ZespóÅ‚ SzkóÅ‚ w Seroczynie byÅ‚ gospodarzem turnieju eliminacyjnego piÅ‚ki siatkowej dziewczÄ…t. WystÄ…piÅ‚y w nim reprezentacje gimnazjów z Suchożebr, Zbuczyna i Seroczyna.

 

Nasze dziewczÄ™ta udziaÅ‚ w turnieju rozpoczęły od meczu z faworytkami: reprezentacjÄ… Gimnazjum w Suchożebrach. Rozpoczęły bardzo dobrze, bo zwyciężyÅ‚y 2:0 ( w setach do 19 i 23) ! Trudno wyobrazić sobie lepszy poczÄ…tek zawodów.

 

Suchożebry odegrały się na dziewczętach ze Zbuczyna zwyciężając 2:0 (12, 6 ) i to był w sumie dobry wynik dla naszej reprezentacji, bo do awansu wystarczył jeden wygrany set ze Zbuczynem.

 

Nasze dziewczÄ™ta wygraÅ‚y jednak dwa sety nie tracÄ…c żadnego (19, 22) i zajęły zdecydowanie pierwsze miejsce awansujÄ…c do turnieju finaÅ‚owego, który odbÄ™dzie siÄ™ najprawdopodobniej na poczÄ…tku marca.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kilka dni później, 16 stycznia, w sali sportowej Gimnazjum w Å»eliszewie podobny turniej eliminacyjny rozegrali chÅ‚opcy. I tutaj również sukces: dwa zwyciÄ™stwa bez straty seta z drużynami Å»eliszewa i Å»elkowa daÅ‚y naszym chÅ‚opcom pewny awans do finaÅ‚u!

 

 

 

Składy drużyn.

 

DziewczÄ™ta: Patrycja Bieniek (III) Urszula Polak, Alicja WiciÅ„ska (II), Natalia Kluczek, Katarzyna Siwek, MaÅ‚gorzata Michalczyk, Anna Eleryk, Kinga Piwowarczyk, Alicja Miszta, Julia Maciejak, Angelika Ożarek, Julia KieÅ‚czykowska (I).

 

 

ChÅ‚opcy: PaweÅ‚ Rogala, Bartosz DÄ…browski, Aleksander WiedeÅ„ski, Wojciech Bekacz, Cezary Bogusz (III), Adam WideÅ„ski, RafaÅ‚ Tomaszewski, Bartosz Wysocki, PrzemysÅ‚aw Stosio, RadosÅ‚aw Stosio (II), RafaÅ‚ Prochenka (I).

 

 

Obydwie drużyny do sukcesów poprowadziÅ‚ trener: Pan Bogdan Kania.

 

 

I trenerowi, i dzielnym podopiecznym gratulujemy i już ściskamy kciuki za powodzenie w turniejach finałowych!

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()