`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Zapamiętaj sobie: dzisiaj jest Dzień Kobiet!

(2017-03-11 18:03:51)

 

 

Ten dzieÅ„ jest zawsze wyjÄ…tkowy...I nic w tym dziwnego, bo DzieÅ„ Kobiet powinien być wÅ‚aÅ›nie takim dniem! Dniem wdziÄ™cznoÅ›ci, życzliwoÅ›ci, szacunku i uznania dla PaÅ„!

 

 


 ÅšwiÄ™towanie Dnia Kobiet w naszej szkole rozpoczęło siÄ™ rankiem, kiedy Panowie Dyrektorzy i Nauczyciele witali wszystkie Panie tradycyjnym kwiatem i czekoladkÄ… :) i życzeniami. Podobnie byÅ‚o w klasach, gdzie z kolei chÅ‚opcy obdarowywali swoje koleżanki i skÅ‚adali życzenia.

Na czwartej lekcji spotkaliśmy się w sali sportowej. Na początku Dyrekor Jan Polak złożył wszystkim Paniom i dziewczętom życzenia, a potem rozpoczęła się część artystyczna przygotowana przez pierwszą klasę gimnazjum pod kierunkiem pp. Ewy Wideńskiej i Alicji Gryczki.

 

 

 

 

 

 

ByÅ‚y teksty poważne i teksty "z przymrużeniem oka"...ByÅ‚y naukowe dyskusje w telewizyjnym studiu i historyczne retrospekcje...ByÅ‚a poetycka dyskusja PaÅ„stwa SÅ‚owików w dwóch wersjach...ByÅ‚y postacie ludzi pierwotnych, rycerza i wreszcie caÅ‚kiem wspóÅ‚czesnego wÄ™dkarza...A to wszystko o Paniach i...dla PaÅ„...:)

 

 

 

 

 

 

W części muzycznej przygotowanej przez p. Krzysztofa Izdebskiego pojawiÅ‚a siÄ™ min. grupa gitarowa, wokaliÅ›ci i wokalistki. Dawid zaÅ›piewaÅ‚ "Bardzo smutnÄ… piosenkÄ™ retro", a Natalia "Kto ma tyle wdziÄ™ku". WystÄ™py muzyczne zakoÅ„czyÅ‚ mÄ™ski kwartet: RafaÅ‚, Szymek, Bartek i p. Krzysztof z repertuarem bardziej rozrywkowym :)

 

 

 

 

 

 

Na koniec spotkania życzenia złożyli jeszcze Panowie ze szkolnego Samorządu, a wszystkie Panie otrzymały drobny, ale bardzo słodki podarunek!

 

 

Wszystkim Paniom i dziewczętom jeszcze raz życzymy wszystkiego, co najlepsze!

 

 

 

 

 

 

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()