`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Tylko troszeczkę później, czyli szkolny Dzień Dziecka.

 

Kilka powodów zÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na to, że DzieÅ„ Dziecka Å›wiÄ™towaliÅ›my z maleÅ„kim opźnieniem. MÄ…drzy ludzie mawiajÄ… jednak, że nie zawsze najistotniejsze jest "kiedy", a bardziej liczy siÄ™ "jak". Z czystym sercem możemy tÄ™ nowÄ… regułę potwierdzić...

 


W piętek, 2 czerwca, odbył się nasz szkolny Dzień Dziecka. Kalendarz nakazuje wprawdzie inny termin, ale w tym wypadku wybraliśmy rozwiązanie najmniej komplikujące resztę działań. Tego dnia klasa V, pod opieką pp. Beaty Redy i Teresy Waszczak wyjechała do Chlewisk, gdzie tradycyjnie odbywał się Powiatowy Dzień Dziecka organizowany przez Starostwo Powiatu Siedleckiego. Pozostali uczniowie "świętowali" na miejscu.

 

Po pierwszej lekcji, na której odbyÅ‚y siÄ™ spotkania z wychowawcami rozpoczÄ™liÅ›my celebracjÄ™ :) Pan Dyr. Jan Polak zÅ‚ożyÅ‚ wszystkim życzenia, a p. Bogdan Kania przedstawiÅ‚ program. SÅ‚oneczko Å›wieciÅ‚o radoÅ›nie zapewniajÄ…c i ciepÅ‚o, i odpowiedni nastrój.

 

 

 

 

 

 

 

 

NaszÄ… tradycjÄ… jest sportowy charakter tego dnia. Tak byÅ‚o i w tym roku, ale konkurencje zostaÅ‚y "nieco" zmodyfikowane. ByÅ‚y wiÄ™c mecze piÅ‚ki nożnej, ale rozgrywane... dużą piÅ‚kÄ… fitness, siatkówka piÅ‚kÄ… lekarskÄ… z pomocÄ…...kocyków, rzut... beretem i rzut... kaloszem oraz sprint... w workach. DziaÅ‚o siÄ™ sporo :) OkazaÅ‚o siÄ™, że taka modyfikacja byÅ‚a sporym utrudnieniem. NajmÅ‚odsi mieli z kolei drużynowe konkurencje sztafetowe. Wyniki nie byÅ‚y istotÄ… tych zmagaÅ„,nie bÄ™dziemy wiÄ™c rozpisywać siÄ™ na ich temat :)

 

 

 

 

 

 

 

 

WielkÄ… atrakcjÄ…, szczególnie dla naszych najmÅ‚odszych uczniów i przedszkolaków, byÅ‚a wizyta druhów z Jednostki OSP w Seroczynie. Czerwony wóż strazacki robi jednak wielkie wrażenie, a możliwość skierowania strumienia wody w wybranym przez siebie kierunku jest tez wielkim przeżyciem :) Panom Strażakom, wÅ›ród których dominowali nasi absolwenci, bardzo dziekujemy!

 

 

 

 

 

 

 

 

Po pysznym obiedzie, który tego dnia jedzÄ… w szkole wszyscy i lodach na deser uczniowie udali siÄ™ do domów, a nauczyciele na...posiedzenie Rady Pedagogicznej. Jeszcze nie zakoÅ„czyliÅ›my tego roku szkolnego, a już trzeba rozpocząć przygotowania do nastÄ™pnego :)

 

Wszystkim dzieciom jeszcze raz życzymy wszystkiego dobrego!!!

 

 

 

 

 

 

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()