`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Co by to było, gdyby Was nie było...

To zawsze jest dzieÅ„ szczególny...Wyjatkowo szczególny i wyjÄ…tkowo uroczysty, bo przecież wiadomo: DzieÅ„ Kobiet inny być nie powinien...A powodów i przyczyn jest tak wiele, i sÄ… tak oczywiste, że nawet nie trzeba ich chyba specjalnie nikomu wyjaÅ›niać...


Od samego rana w caÅ‚ej szkole rozbrzmiewaÅ‚o radosne "Sto lat" Å›piewane przez chÅ‚opców w poszczególnych klasach. ByÅ‚ to sÅ‚yszalny znak, że mÄ™ska część naszej szkolnej spoÅ‚ecznoÅ›ci nie zapomniaÅ‚a o tym, że ósmy dzieÅ„ marca to dzieÅ„, w którym panowie w sposób szczególny wyrażajÄ… swój szacunek wobec PaÅ„. Nie zapomnieli o tym również panowie pracujacy w naszej szkole: nie zabrakÅ‚o kwiatów, czekoladek i sÅ‚ów życzeÅ„.

Aż wreszcie przyszedÅ‚ również czas na życzenia wyrażone w artystycznej formie :) Klasa czwarta przygotowaÅ‚a specjalny apel, którego myÅ›lÄ… przewodniÄ… byÅ‚a sentencja "NajwiÄ™kszÄ… zaletÄ… kobiety jest to, że jest kobietÄ…". Recytacja przeplataÅ‚a siÄ™ z dźwiÄ™kami muzyki i tekstami piosenek o kobietach, i dla kobiet wyÅ›piewanych przez naszych szkolnych wokalistów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na koniec popÅ‚ynęło wspólnie odÅ›piewane "Sto lat", a wszystkie Panie pracujÄ…ce w naszej szkole otrzymaÅ‚y od szkolnego SamorzÄ…du symboliczne kwiaty.

Wielkie sÅ‚owa uznania należą siÄ™ uczniom klasy IV, którzy zadebiutowali w takiej poważnej roli oraz wokalistom. DziÄ™kujemy p. Alicji Gryczce i p. Krzysztofowi Izdebskiemu za trud przygotowaÅ„. Najlepszym podziÄ™kowaniem jest zawsze owoc, a ten byÅ‚ super! :)

Wszystkim Paniom jeszcze raz życzymy wszystkiego, co dobre...

 

 

 

 

 

 

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()