`

To nasze początki:) Odwiedź nas jeszcze raz!

Aktualności

Moc światła od PSE...

Modernizacja oÅ›wietlenia w sali sportowej oraz zakup i montaż elektronicznej tablicy wyników – to efekt wsparcia finansowego udzielonego przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne na rzecz ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie.

 

 


 

Sala sportowa w Seroczynie zostaÅ‚a oddana do użytku w 1999 roku. W sali odbywajÄ… siÄ™ również zajÄ™cia dodatkowe, zawody sportowe, apele i koncerty. Zastosowane w niej dotychczas oÅ›wietlenie halogenowe charakteryzowaÅ‚o siÄ™ dÅ‚ugim czasem rozÅ›wietlania, awaryjnoÅ›ciÄ… i wysokim poborem mocy.

 

 

 

 

 

- Wymiana oÅ›wietlenia na panele LED wpÅ‚ynie korzystnie na komfort korzystania z sali sportowej uczniów oraz mÅ‚odzieży. Zdecydowanie ulegÅ‚a poprawie jakość Å›wiatÅ‚a w obiekcie, ale co istotnie dla szkoÅ‚y znacznie obniżyÅ‚o siÄ™ zużycie energii, a tym samym zmniejszÄ… siÄ™ koszty utrzymania obiektupowiedziaÅ‚ Wójt Gminy Wojciech Klepacki.

 

- WspóÅ‚praca z wÅ‚adzami oraz instytucjami oÅ›wiatowymi w regionie ma dla nas szczególne znaczenie. Chcemy być aktywnym czÅ‚onkiem lokalnej spoÅ‚ecznoÅ›ci, wspóÅ‚tworzÄ…cym i rozwijajÄ…cym przestrzeÅ„ publicznÄ…. Cieszymy siÄ™, że nasze wsparcie może poprawić komfort życia i bezpieczeÅ„stwo mieszkaÅ„ców, nie tylko poprzez zwiÄ™kszenie pewnoÅ›ci zasilania regionu w energiÄ™ elektrycznÄ…, ale również poprzez nasze zaangażowanie w realizacjÄ™ lokalnych potrzebmówi Beata Jarosz-Dziekanowska, rzeczniczka prasowa PSE S.A.

 

 

 

 

 

 

 

Dzięki tej modernizacji, w nowy rok szkolny wkroczymy z "mocą światła od PSE". Cieszymy się bardzo, że nasi uczniowie będą mogli korzystać z obiektu sportowego w zdecydowanie bardziej komfortowych warunkach!

 

 

 

 


Z przyrodÄ… za pan brat

 

 

 

 

Pod wymienionym w tytule hasÅ‚em uczniowie i nauczyciele ZespoÅ‚u SzkóÅ‚ w Seroczynie realizowali Program edukacji ekologicznej, który miaÅ‚ zwrócić uwagÄ™ odbiorców na problem dewastacji i konieczność ochrony Å›rodowiska najbliższej okolicy. Program byÅ‚ sfinansowany przez przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 13908,27 zÅ‚ i GminÄ™ Wodynie w kwocie 2000 zÅ‚. WiÄ™kszość dziaÅ‚aÅ„ byÅ‚a prowadzona na terenie naszej Gminy.

 

 

 

 

WedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Programu zostaÅ‚y zrealizowane różnorodne przedsiÄ™wziÄ™cia promujÄ…ce ekologiÄ™ i pogłębiajÄ…ce wiedzÄ™ ekologicznÄ…. Podzieleni na grupy projektowe uczniowie pod opiekÄ… nauczycieli wykonali dziaÅ‚ania, których efektem sÄ… foldery, prezentacje, plakaty, gazetki oraz ulotki informacyjne. Inauguracji programu dokonano podczas akcji „DzieÅ„ Ziemi”. OdbyÅ‚y siÄ™ akcje: „SprzÄ…tanie Åšwiata” i „DzieÅ„ bez zakupów”, w których udziaÅ‚ wziÄ™li wszyscy uczniowie. PozostaÅ‚e dziaÅ‚ania realizowaÅ‚y już poszczególne grupy projektowe.

 

 

 

 

 

Grupa p. Teresy Waszczak analizowaÅ‚a biologiczny stan jakoÅ›ci wody rzeki Åšwider. Uczniowie otrzymali informacje dotyczÄ…ce fauny i flory rzeki a na podstawie wystÄ™pujÄ…cych organizmów (bioindykatorów) ocenili stan czystoÅ›ci wody. DokonujÄ…c ewidencji form ochrony przyrody Gminy Wodynie uczniowie poznali atrakcje przyrodnicze Å›rodowiska lokalnego oraz ocenili stan przyrody najbliższej okolicy. Kolejne dziaÅ‚anie - realizacja projektu edukacyjnego pt.: Czy wiesz czym oddychasz? przyczyniÅ‚o siÄ™ do uzyskania Å›wiadomoÅ›ci nt. szkodliwoÅ›ci spalania odpadów w kotÅ‚owniach przydomowych. Ulotki informacyjne, które trafiÅ‚y do Å›rodowiska lokalnego przyczyniÅ‚y siÄ™ do podniesienia Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej a tym samym poprawy stanu Å›rodowiska.      

 

 

           

 

 

Kolejna grupa pod opiekÄ… p. Marzeny SzymaÅ„skiej analizowaÅ‚a budowÄ™ doliny rzecznej, formy dziaÅ‚alnoÅ›ci i funkcje rzeki. Podczas wyjazdu edukacyjnego do TatrzaÅ„skiego Parku Narodowego uczniowie poznali specyfikÄ™ Å›rodowiska prawnie chronionego. Gazetka Å›cienna przybliżyÅ‚a wszystkim postać Å›w. Franciszka jako patrona ekologów zaÅ› plakaty promujÄ…ce DzieÅ„ bez Zakupów byÅ‚y formÄ… protestu przeciw nadmiernemu konsumpcjonizmowi. Uczniowie zrozumieli, że bezmyÅ›lne kupowanie rzeczy niepotrzebnych, to zwiÄ™kszenie ich produkcji, które wiąże siÄ™ z negatywnymi zmianami w Å›rodowisku.

 

 

 

 

Grupa p. Jana Polaka zajęła siÄ™ z kolei tematem odnawialnych źródeÅ‚ energii. Uczniowie poznali alternatywne źródÅ‚a energii z uwzglÄ™dnieniem niekonwencjonalnych metod wytwarzania energii na terenie Gminy Wodynie. Podczas wyjazdu i wyjÅ›cia edukacyjnego uczniowie poznali zasadÄ™ dziaÅ‚ania stacji uzdatniania wody i stacji oczyszczania Å›cieków. Warsztaty wyjazdowe do Centrum Edukacji Przyrodniczo-Ekologicznej przy Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie poszerzyÅ‚y wiedzÄ™ na temat różnorodnoÅ›ci Å›wiata roÅ›lin i bioindykatorów. Podczas warsztatów uczniowie samodzielnie wykonali preparaty mikroskopowe, dokonali ich obserwacji i analizy.

Ostatnia grupa pod opiekÄ… p. Moniki ÅšwiÄ™tochowskiej dokonaÅ‚a analizy chemicznej próbek wody i gleby z różnych źródeÅ‚ i miejsc najbliższej okolicy.

  

 

 

 

 

Przygotowane podczas realizacji projektu prezentacje multimedialne, plakaty, gazetki, ulotki informacyjne oraz dokumentacja fotograficzna posÅ‚użą do dalszej pracy z mÅ‚odzieżą i wspóÅ‚pracy ze Å›rodowiskiem lokalnym; bÄ™dÄ… też  wykorzystywane jako materiaÅ‚ edukacyjny do przeprowadzania zajęć o tematyce ekologicznej (podobnie zakupione plansze edukacyjne, zestawy do analizy biochemicznej czy gry i wydawnictwa o tematyce ekologicznej).

 

 

  

 

Zakupione w ramach Projektu wyposażenie Pracowni Ekologicznej  pozwoli na uatrakcyjnienie form zajęć i monitorowanie stanu  Å›rodowiska najbliższej okolicy.

Marzena Szymańska

Historia

()